Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 16 marca 2025 08:28
Reklama

Własna agencja marketingowa? Pomagamy spełnić to marzenie!

Obecnie prowadzenie własnej działalności gospodarczej w Polsce stanowi nie lada wyzwanie. Z tego właśnie powodu nie każdy kto ma w ręku mocny fach oraz uzdolnienia kierownicze decyduje się na założenie własnego biznesu. Taki krok daje jednak bardzo wiele – bycie samemu sobie szefem, sterem i okrętem, samodzielne decydowanie i realny wpływ na przychody, jakie osiągasz. Jeżeli znasz się na marketingu, koniecznie wykorzystaj swoją wiedzę oraz pasję, aby zdecydować się na założenie agencji marketingowej. Jak to zrobić? W dzisiejszym artykule podpowiadamy dokładnie krok po kroku!
Własna agencja marketingowa? Pomagamy spełnić to marzenie!

Rejestracja agencji marketingowej – kiedy nie jest konieczna?

Z pewnością wiesz, że z zakładaniem własnej działalności gospodarczej wiąże się rejestracja firmy. Nie zawsze jednak jest to konieczne. Polskie prawo przewoduje, że od rejestracji można odstąpić jeżeli:

• prowadzisz działalność „pod własnym imieniem i nazwiskiem” jako osoba fizyczna, a przychody, jakie osiągasz nie są większe niż 50% wartości minimalnego wynagrodzenia (do 30 czerwca 2023 roku) – 3490 zł brutto. Pamiętaj jednak, że od 1 lipca będzie to już 75% minimalnego wynagrodzenia, czyli 3600 zł brutto;
• nie prowadziłeś/-aś własnej firmy w trakcie ostatnich 60 miesięcy

Co ważne, obydwa te warunki musisz spełnić łącznie. Jeżeli np. przekraczasz ww. przychodów, konieczna będzie rejestracja firmy. Masz na to 7 dni od zaistnienia tej sytuacji. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, koniecznie wejdź pod link: https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy, gdzie udzielana jest pomoc w tej kwestii.

Własna agencja marketingowa: jaka forma prawna?

Przedsiębiorcy, którzy zakładają swoje agencje marketingowe najczęściej decydują się na:

• spółkę cywilną – to dobra opcja, jeżeli masz wspólników. Będą oni solidarnie odpowiadać za działalność firmy swoim majątkiem.
• jednoosobową działalność gospodarcza, którą prowadzisz jako osoba fizyczna. Co ważne, nie trzeba sporządzać umowy czy też wnosić kapitału początkowego. spółkę akcyjną – tutaj przeszkodą może być próg minimalnego kapitału zakładowego – musisz zebrać min. 100 000 zł.
• spółkę komandytową, w której udziałowcami są osoby odpowiadające solidarnie całym majątkiem (komplementariusze), ale również tacy, którzy odpowiadają jedynie do określonej sumy (komandytariusze)
• spółkę komandytowo-akcyjną, złożoną z akcjonariuszy i komplementariuszy. Pamiętaj, że tutaj minimalny kapitał zakładowy to 50 000 zł.
• spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością – plusem dla zakładających jest brak odpowiedzialności za zobowiązania finansowe, a minimalny kapitał zakładowy to min. 5000 zł
• spółkę jawną – to świetna opcja, jeżeli masz drugą osobę, która tak jak Ty będzie odpowiadać całym swoim majątkiem za firmę.

Formalności związane z zakładaniem firmy

Założenie agencji marketingowej nie jest trudne. Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) możesz złożyć przez Internet – bez wychodzenia z domu i zaraz po tym oficjalnie rozpocząć pracę w swojej firmie.
Jeżeli jednak zdecydowałeś/-aś się na formę działalności jako spółka jawna, komandytowa, komandytowo-akcyjna, z ograniczoną odpowiedzialnością albo akcyjną – wtedy konieczna jest rejestracja również w Krajowym Rejestrze Sądowym. Aby to zrobić, złóż wniosek o wpis na Portalu Rejestrów Sądowych. Dołącz też:
• umowę spółki
• oświadczenie o wniesieniu koniecznego do założenia kapitału początkowego
• oświadczenia osób, które będą reprezentować spółkę
• dokument o powołaniu członków zarządu
• lista wspólników

Aby założyć agencję marketingową musisz mieć już wybrany kod PKD, który określa specyfikę oraz przedmiot, jakim będziesz się zajmować w trakcie prowadzenia firmy. Konieczne jest to do złożenia wniosku o wpis do CEIDG. Kod, jakiego powinieneś/-aś użyć to PKD 73.11.Z. oraz
PKD 73.12.A-D.

Marketingowiec nowy na rynku kontra księgowość

Założenie agencji marketingowej wymaga wyboru oraz prowadzania księgowości. W Polsce ustawa o rachunkowości jasno określa, że księgowość może występować w formie:
• KPiR (księga przychodów i rozchodów), tzw. uproszczona księgowość
• pełna księgowość – będzie Cię dotyczyć, jeżeli wybierzesz jako formę prowadzenia działalności którąś ze spółek, ale również wówczas gdyby, Twój roczny przychód netto wyniósł więcej niż 9 654 400 zł (pamiętaj, że ta kwota dotyczy 2023 roku).

Ustawodawca nie narzuca nikomu konieczności korzystania z biura księgowego do prowadzenia rachunkowości, ale taka opcja będzie dla Ciebie bardzo wygodna, jeżeli nie chcesz zatrudniać księgowej, a sam/-a nie znasz się na fakturach i sprawozdaniach. Taka opcja jest dla Ciebie bezpieczniejsza niż samodzielne księgowanie na podstawie informacji znalezionych w Internecie – niepewnych i często wątpliwych. W każdym razie decyzja jest do podjęcia jeszcze przed samym złożeniem wniosku o rejestrację agencji marketingowej, ponieważ w nim należy wskazać miejsce, w jakim będą przechowywane księgi rachunkowe oraz cała dokumentacja związana z rachunkowością. Jeżeli szukasz usług rachunkowych dla agencji marketingowej, koniecznie wejdź pod link: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-agencji-reklamowych. Znajdziesz tam osoby, które wiedzą jak zaksięgować Twoje faktury.

Kolejna decyzja dla przedsiębiorcy: Wybór formy opodatkowania

Wybór formy opodatkowania to kolejny bardzo ważny aspekt, w jakim musisz podjąć decyzję, jeżeli chcesz prowadzić agencję marketingową. Pamiętaj, że zawsze masz wybór i możesz zdecydować się na:
• opodatkowanie podatkiem liniowym – ogromnym plusem takiej opcji jest zawsze ta sama stawka opodatkowania - wynosi ona dokładnie 19%, niezależnie od tego czy zarobisz na swojej firmie 100 zł czy też 1 000 000 zł.
• opodatkowanie na zasadach ogólnych – stawka może tutaj wynosić 17 albo 32% w zależności od dochodu. Jeżeli przekroczysz wartość 85 528 zł, Twój podatek będzie liczony w oparciu o wyższą stawkę;
• podatek CIT – w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zapłacisz odpowiednio 9% lub 19% podatku, przy czym z tej niższej stawki będziesz mógł/-a skorzystać, o ile Twój przychód w roku poprzednim nie był wyższy niż kwota 9 654 400 zł (2 mln euro).

Jak będziesz zarządzać projektami? Pomyśl o tym dzisiaj!!!

Zakładając własną agencję marketingową musisz mieć dostęp do odpowiednich narzędzi pracy. Bez nich cały biznes nie będzie miał sensu, gdyż nawet mając zlecenia, nie będziesz mógł/-a ich zrealizować na czas lub na tak wysokim poziomie, jak wymaga tego klient. Jeżeli poważnie myślisz o własnym biznesie w tej branży, koniecznie wyposaż stanowiska pracy w odpowiednie oprogramowanie do kierowania projektami. Pamiętaj, że w przypadku braku dobrej organizacji, kierowania podwładnymi oraz bieżącego monitoringu trudne będzie osiągnięcie sukcesu. Konkurencja w branży jest duża i każdy chce osiągnąć jak najwięcej, więc zainwestuj w narzędzie, które pomoże Ci zwyciężać. Wiele interesujących funkcji, które usprawniają pracę ma to oprogramowanie: https://firmbee.com/pl/narzedzia/zarzadzanie-projektami. Wejdź pod ww. link i zastanów się czy go nie potrzebujesz!

 Zarządzanie projektami z oprogramowaniem: co zyskujesz w praktyce?

Inwestycja w porządne i nowoczesne oprogramowanie dla Twojej nowej agencji marketingowej to dobry wybór, ale z pewnością chciałbyś/-abyś wiedzieć co konkretnie zyskujesz. Będzie to przede wszystkim multum możliwości, a więc:

• obieranie osiągalnych celów biznesowych
• lepsza komunikacja z zespołem
• planowanie projektów oraz przedsięwzięć
• zarządzanie budżetem w sposób profesjonalny
• doskonalsze warunki do współpracy ludzi w zespole
• poprawa jakości pracy zespołowej
• kierowanie oraz kontrola pracy wykonywanej przez zespół
• oddelegowywanie i rozdzielanie zadań pomiędzy podwładnych
• bieżące monitorowanie stanu wykonania zadań

Jeżeli poważnie myślisz o swojej firmie i chcesz realizować swoje cele w profesjonalny sposób, koniecznie musisz poznać narzędzie do pracy w agencjach marketingowych od firmy Firmbee. Pozwoli Ci to na kontrolowanie projektów oraz takie ich wyznaczanie, aby były naprawdę możliwe do realizacji. Pozwoli Ci to uniknąć wielu niepowodzeń!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: MagdaTreść komentarza: Nowy konserwator miejski Anna Piontek, zasłania się działaniami swojego poprzednika sprzed dwóch lat. Nie stać jej na własne decyzje? To za co bierze pensję?Data dodania komentarza: 14.03.2025, 18:26Źródło komentarza: Co z historyczną trybuną krytą na stadionie przy Cichej 6?Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: tam jest ruch dwukierunkowy.Data dodania komentarza: 7.03.2025, 19:01Źródło komentarza: Wybudują nowy wiadukt na ul. Nowej. Prace ruszą w maju i potrwają półtora rokuAutor komentarza: SepTreść komentarza: Przy hotelu był wypadek a dokładniej na skrzyżowaniu z ul.Dąbrowskiego.Urząd Skarbowy jest 500m dalej.Data dodania komentarza: 7.03.2025, 16:38Źródło komentarza: Uciekał po kolizji, doprowadził do kolejnej. Jedna osoba w szpitalu J Autor komentarza: Tuba ChorzowaTreść komentarza: Uwaga! Do końca tygodnia (09.03.2025) na hasło "Tuba Chorzowa" otrzymacie 20% zniżki na wszystkie zapiexy w TODOJUTRA w Chorzowie (ul. Wolności 43).Data dodania komentarza: 5.03.2025, 13:24Źródło komentarza: “Trzeba mieć smaczny produkt, dobry plan i życzliwych ludzi wokół siebie”Autor komentarza: prezesTreść komentarza: Niech Michałek popatrzy na Morawieckiego.Morawiecki da 100 milionów Nawrocki też i stadion stoi, a Chorzów się wali!Taczka już przygotowana.Data dodania komentarza: 27.02.2025, 20:31Źródło komentarza: Kolejny przedstawiciel PiS-u uzupełnia prezydium chorzowskiej rady miastaAutor komentarza: chTreść komentarza: Co w końcu się liczy w meczu ? Bo to była żenada . A tu marzy się stadion jakim kosztem -kosztem mieszkańcówData dodania komentarza: 25.02.2025, 13:59Źródło komentarza: Mecz Mistrzów: rekord frekwencji, tetris na murawie i awantura o race
Reklama
Reklama