W związku z inwestycją realizowaną przez PKP PLK, od listopada ubiegłego roku trwa przebudowa wiaduktu kolejowego nad jezdnią ul. Legnickiej. Dzięki temu wyeliminowany zostanie tam ruch wahadłowy i będzie możliwość przejazdu w obu kierunkach jednocześnie. Finał prac przewidziano na maj tego roku. Tuż po zakończeniu tej realizacji, uruchomiona zostanie kolejna, która także będzie się wiązała z ruchem pojazdów w tamtych okolicach.
Mowa o przebudowie ul. Nowej, ul. Poznańskiej oraz ul. Marii Skłodowskiej-Curie, wraz z rozbiórką istniejącego wiaduktu i budową nowego obiektu inżynierskiego nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Nowej w Chorzowie. Dotyczy to odcinka drogi o długości 222 metrów.
Wspomniany obiekt mostowy faktycznie jest w fatalnym stanie. Widać na nim liczne pęknięcia, odsłonięte fragmenty zbrojenia, a nawet dziury.
15 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Zapewniono, że inwestycja ruszy dopiero, gdy powróci przejazd pod wiaduktem na ul. Legnickiej. Gdyby prace miały być prowadzone równolegle, w tej części Chorzowa czekałby nas zapewne drogowy armagedon. Przebudowa ul. Nowej miałaby się zakończyć w grudniu 2026 roku, pod warunkiem, że rozpocznie się planowo.
Podczas lutowej sesji Rady Miasta Chorzów zabezpieczono środki na ten cel. Tę inwestycję wesprze ponad 11 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Z tego samego źródła przeznaczono 3,8 mln zł na budowę przedłużenia ulicy Bojarskiego od skrzyżowania z ul. Siemianowicką do ul. Bytkowskiej.
Jak przekazano, celem Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg jest przyspieszenie budowy nowoczesnej, bezpiecznej i efektywnej infrastruktury drogowej na poziomie lokalnym.
Napisz komentarz
Komentarze