Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Jak skutecznie pozyskiwać klientów, aby nie stało się to jedynym celem firmy? Akademia PR Commplace na tropie dobrych praktyk

Pozyskiwanie nowych klientów, a co za tym idzie, zwiększenie zysków firmy, to z pewnością jedne z kluczowych aspektów działalności. Oczywiście jest to główna droga, aby firma mogła funkcjonować na rynku, jednak nie warto zapominać też o misji i wartościach przedsiębiorstwa. To one wyznaczają etykę pracy naszej firmy, prowadząc do sukcesu w imię ważnych dla niej zasad. Jak pozyskiwać klientów, aby nie zatracić się wyłącznie w poszukiwaniu kolejnych źródeł zysku? Akademia PR Commplace podpowiada!
Jak skutecznie pozyskiwać klientów, aby nie stało się to jedynym celem firmy? Akademia PR Commplace na tropie dobrych praktyk

Zrób audyt komunikacyjny!

Wiele firm planuje działania, czy to sprzedażowe, czy promocyjne i marketingowe, zupełnie nie zdając sobie sprawy, jakie defekty procesowe popełniają. Zanim więc zabierzemy się do planowania kolejnych przedsięwzięć, warto przeprowadzić audyt, w tym przypadku komunikacyjny. Bowiem to on dotyczy bezpośrednio klientów, a właściwie efektywności komunikacji między nimi, a naszą firmą. Dzięki audytowi otrzymamy jasny feedback czy grupa docelowa, do której dobraliśmy działania, została dobrze określona, a także czy relacje, które budujemy z klientami, są wartościowe i czy przekładają się na wsparcie sprzedaży. Więcej o audycie przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/jak-audyty-komunikacyjny-zwieksza-wartosc-firmy/.

Dbaj o wizerunek

Bez dobrego wizerunku, pozyskanie nowych klientów byłoby trudne. Warto zatem zadbać o tę kwestię. To, jaki obraz firmy uda nam się wytworzyć w oczach odbiorców, zależy od wielu czynników, m.in. filozofii, strategii, reputacji, zachowania pracowników, sposobu komunikacji z otoczeniem, etycznego podejścia do podejmowanych działań. Odczucia grup docelowych firmy są kluczowe w kwestii pozyskiwania nowych klientów, ponieważ to w dużej mierze opinie kreują zachowania konsumentów. Więcej o wizerunku przeczytasz na https://commplace.pl/blog/wizerunek-przedsiebiorstwa-czym-jest-i-jak-go-zbudowac/.

Stwórz skuteczną strategię

Wizerunek zależy również od skutecznej strategii, która nie jest już swoistym pojęciem brandingu, ale również ma za zadanie sprzedawać misję, wartości i zachowania, które promuje przedsiębiorstwo. Strategia to zaplanowane działania, skierowane do konsumentów oraz wszystkich grup docelowych. Muszą być one jednolite i nastawione na spełnianie celów strategicznych czy operacyjnych. O tym, dlaczego warto poświęcić uwagę na stworzenie skutecznej strategii przedsiębiorstwa, przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/strategia-marki-przyklady-ktore-inspiruja/.

Corporate Social Responsibility, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Trend społecznej odpowiedzialności biznesu rośnie w siłę. I dobrze! Jest to niesamowita wartość dla przedsiębiorstwa, a także jego otoczenia. Z pewnością angażowanie się w dobre inicjatywy jest budujące, lecz tym samym ma duży wkład w pozyskiwanie klientów. Z pewnością chętniej podejmą współpracę z marką, której działania wpływają na społeczeństwo lub środowisko aniżeli taką, która jest nastawiona wyłącznie na zysk. Działania CSR powinny być zawarte w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa, a tym samym zachowywać pełną spójność. To z kolei przełoży się na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto pamiętać, żeby działania CSR nie były jednorazowym incydentem – raczej powinny być to działania długofalowe. Działania CSR, w które zaangażowani są również pracownicy, to ogromna wartość dla firmy.

Ci jeszcze możesz zrobić?                                               

To najważniejsze, lecz nie jedyne działania, których skuteczność ma bezpośredni wpływ na pozyskiwanie klientów. Na https://commplace.pl/blog/pozyskiwanie-klientow/ znajdziesz znacznie więcej sposobów na to, jak działać wielokanałowo. Poznaj analizę churn, atrybucję konwersji czy eyetracking i wiele innych narzędzi do tego, aby pozyskiwanie klientów stało się łatwiejsze.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: MagdaTreść komentarza: Nowy konserwator miejski Anna Piontek, zasłania się działaniami swojego poprzednika sprzed dwóch lat. Nie stać jej na własne decyzje? To za co bierze pensję?Data dodania komentarza: 14.03.2025, 18:26Źródło komentarza: Co z historyczną trybuną krytą na stadionie przy Cichej 6?Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: tam jest ruch dwukierunkowy.Data dodania komentarza: 7.03.2025, 19:01Źródło komentarza: Wybudują nowy wiadukt na ul. Nowej. Prace ruszą w maju i potrwają półtora rokuAutor komentarza: SepTreść komentarza: Przy hotelu był wypadek a dokładniej na skrzyżowaniu z ul.Dąbrowskiego.Urząd Skarbowy jest 500m dalej.Data dodania komentarza: 7.03.2025, 16:38Źródło komentarza: Uciekał po kolizji, doprowadził do kolejnej. Jedna osoba w szpitalu J Autor komentarza: Tuba ChorzowaTreść komentarza: Uwaga! Do końca tygodnia (09.03.2025) na hasło "Tuba Chorzowa" otrzymacie 20% zniżki na wszystkie zapiexy w TODOJUTRA w Chorzowie (ul. Wolności 43).Data dodania komentarza: 5.03.2025, 13:24Źródło komentarza: “Trzeba mieć smaczny produkt, dobry plan i życzliwych ludzi wokół siebie”Autor komentarza: prezesTreść komentarza: Niech Michałek popatrzy na Morawieckiego.Morawiecki da 100 milionów Nawrocki też i stadion stoi, a Chorzów się wali!Taczka już przygotowana.Data dodania komentarza: 27.02.2025, 20:31Źródło komentarza: Kolejny przedstawiciel PiS-u uzupełnia prezydium chorzowskiej rady miastaAutor komentarza: chTreść komentarza: Co w końcu się liczy w meczu ? Bo to była żenada . A tu marzy się stadion jakim kosztem -kosztem mieszkańcówData dodania komentarza: 25.02.2025, 13:59Źródło komentarza: Mecz Mistrzów: rekord frekwencji, tetris na murawie i awantura o race
Reklama
Reklama