Linia kolejowa nr 131 to jedno z najdłuższych tego typu połączeń w Polsce, obsługiwanych przez PKP PLK. Swój bieg rozpoczyna w Chorzowie, a jej pełna długość wynosi 493,472 km. W marcu 2022 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace związane z rekordowymi inwestycjami na odcinku linii od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego. Jej wartość szacunkowo wyniesie 1,2 mld zł netto.
Po niespełna trzech latach od rozpoczęcia remontu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, 15 grudnia 2024 r. na tory powróciły pociągi linii S8 Kolei Śląskich. Pierwszy z nich o godz. 4:28 wyruszył z Katowic, a do Lublińca dotarł kilka minut przed godziną 6:00.
Tego samego dnia rozpoczęła się obsługa nowego przystanku w naszym mieście - Chorzów Uniwersytet, zlokalizowanego w niedalekiej odległości ul. Strzelców Bytomskich. Oprócz nowego przystanku, pociągi w mieście zatrzymają się również na stacjach: Chorzów Batory, Chorzów Miasto oraz Chorzów Stary.
Pracują nad projektem
Kolejnym krokiem w poprawie komunikacji w Chorzowie będzie realizacja projektu pn. "Budowa centrum przesiadkowego w rejonie ulicy Kędzierzyńskiej przy stacji kolejowej Chorzów - Uniwersytet". Zostanie on zrealizowany przy wsparciu środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.
W związku z powyższym w Urzędzie Miasta Chorzów powołano zespół ds. realizacji tego projektu. Koordynatorem zespołu jest Elżbieta Popielska, wiceprezydent Chorzowa. W jego skład wchodzą także eksperci z MZUiM w Chorzowie, a także specjaliści i przedstawiciele wydziałów działających w magistracie.
Do zadań zespołu będzie należało sprawowanie pieczy nad przygotowaniem projektu centrum przesiadkowego, zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym oraz zadaniami wynikającymi z powierzonych zakresów obowiązków. Efekty tych prac mamy poznać wkrótce.
Napisz komentarz
Komentarze