AKTUALNOŚCIMiastoSportRozrywkaNaukaTurystykaNa SygnaleKącik PrasowyKulturaPrzetargi i komunikatyGłos RadnegoSesje Rady MiastaWładze MiastaWybory

Rodzaje ulotek, czyli jak to się robi?

Nauka

Ulotki to niezwykle popularna forma reklamy. Umożliwia bowiem bezpośrednie dotarcie do klienta oraz zaproponowanie mu usługi w sposób docierający do niego w każdym miejscu, w którym jest. Ulotki to bardzo skuteczna forma promocji i dlatego wciąż tak często spotykana w restauracjach, na ulicach czy w centrach handlowych. Warto zatem zainteresować się tym jak tworzy się ulotkę oraz jak dokonać właściwego wyboru.

REKLAMA

Format

Na pierwszy ogień idzie format, a więc wielkość ulotki. Wbrew pozorom ulotki nie występują bowiem w jednej, utartej formie. Wręcz przeciwnie, mogą przyjmować najróżniejsze kształty. Zaczynamy jednak od klasycznego A7, a więc kartki o wymiarach 105 x 74 milimetra. Dalej warto pokazać choćby wielkość A5 (choć ulotki A6 także znajdują się w sprzedaży online), która ma wymiary 210 x 148 milimetrów oraz duże A3 (wymiary 420 x 297 milimetra). Ciekawym formatem ulotek jest DL, a więc ulotka, której wymiary to 210 x 99 milimetrów, a więc która jest długa, ale dość wąska. Często nazywana jest broszurą, choć pojedyncza kartka broszurą nie jest.

Rodzaj papieru

Tutaj wybór jest zdecydowanie mniejszy. Każdy z klientów ma do wyboru papier kredowy w błysku oraz macie. Rodzaj matowy stosuje się tylko w przypadku gramatury 90g. Z kolei papier kredowy w połysku można dopasować do swoich potrzeb i tak możemy wybrać tak jak w przypadku matu – 90g, ale i zwiększyć jego grubość. Dostępne są między innymi takie wielkości jak 130 gramów, 170 gramów, 250 gramów oraz 300 gramów. Warto zatem zastanowić się do czego potrzebujemy ulotki i jak będziemy z niej korzystać.

Kolorystyka

Co do kolorystyki, jest ona oczywiście uzależniona także od tego, w jaki sposób stworzono ulotkę. Zatem jeśli chcemy odcienie czerni i bieli, możemy spróbować ulotek w takiej wersji, jednak rzadko kiedy zdaje to egzamin. Standardowym wykończeniem jest dwustronny druk kolorowy, który nie ma w sobie nic z sepii oraz który jest w stanie lepiej oddać wszystko to, co zaplanowaliśmy umieścić na samej ulotce.

 Nakład

Może być niezwykle zróżnicowany, choć zwykle zaczyna się od 50 sztuk. Zawsze lepiej mieć jednak nieco więcej ulotek niż miałoby ich zabraknąć. W dostępnych opcjach możemy znaleźć choćby liczbę stu czy pięciuset ulotek, jednak prawdziwie duże wartości zaczynają się od dwóch i pół tysiąca i kończą na dziesięciu tysiącach egzemplarzy ulotek. Wypuszczanie ich większej liczby zwykle nie ma sensu, a i tak nie kalkuluje się finansowo dla pomysłodawcy.

            Wybierając ulotki możemy zdecydować się na różnorakie możliwości, dlatego warto przystąpić do tego na poważnie i na poważnie wybrać te parametry, które będą najlepiej pasowały do naszych planów. W końcu to właśnie ulotka będzie bezpośrednio świadczyła o nas samych. Warto wybrać najwyższą jakość.

 

Bartłomiej Czaja

Udostępnij:


ulotkireklamachorzów

Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

AKTUALNOŚCI

REKLAMA

KALENDARZ WYDARZEŃ

14
Środa
Listopad 2018
Listopad
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
12
imieniny:
Emila, Laury, Rogera