REKLAMA
AKTUALNOŚCIMiastoSportRozrywkaInneTurystykaNa SygnaleKącik PrasowyKulturaPrzetargi i komunikatyWyboryChorzowskie KomentarzeKontakt24

PKP PLK zapewniły nadzór nad przebudową magistrali węglowej

Miasto

Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzór. Na te działania PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ponad 11 mln zł. Nadzór obejmie projekty i budowę jednej z największych inwestycji PLK w regionie. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek, 22 lutego.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem projektów budowlanych, projektów wykonawczych i wykonaniem robót budowlanych na inwestycji Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Umowa na nadzór ma zapewnić sprawną realizację przedsięwzięcia - właściwe zarządzanie, terminowe wykonania, w tym koordynacje wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu oraz prowadzenie nadzoru środowiskowego.

– Ważna społecznie i gospodarczo umowa za ponad 1,2 mld zł netto na odcinek Chorzów – Nakło Śląskie, na linii nr 131 ze Śląska do portów, ma zapewniony wymagany nadzór. Liczymy, że przyczyni się to do sprawnej i terminowej realizacji dużego przedsięwzięcia oraz właściwego zarządzania i rozliczeń m.in. środków unijnych, które współfinansują projekt – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Nadzór nad opracowaniem dokumentacji projektowej i wykonaniem robót budowlanych będzie pełniła spółka Multiconsult Polska. Zadaniem inżyniera kontraktu będzie czuwanie nad procesem inwestycyjnym – nadzór techniczny nad wykonywanymi robotami, dbałość o odpowiednią jakość wykonywania, uwzględnianie stosowanych rozliczeń finansowych Unii Europejskiej, która współfinansuje projekt. Wartość umowy to 11,5 mln zł netto.

Umowa o nadzór dotyczy dużego i ważnego projektu, którego wartość wynosi 1,2 mld zł. Inwestycja jest na etapie prac projektowych, które zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty budowlane przewidziane są na lata 2022-2024.

Dla podróżnych efektem inwestycji będzie większa dostępność kolei z nowego przystanku Chorzów Uniwersytet i nowych peronów na stacjach: Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków oraz przystankach Bytom Północ i Radzionków Rojca. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfort podróży zwiększy nowe nagłośnienie, oświetlenie, czytelne oznakowanie, a także ławki i wiaty. Na stacji Bytom przewidziano odnowienie wiaty nad peronami.

Zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów, w tym dłuższych i cięższych składów towarowych. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zwiększy poziom bezpieczeństwa, podobnie jak przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych. Zaplanowano budowę i przebudowę 29 obiektów, m.in. wiaduktów kolejowych w Radzionkowie i Świętochłowicach.

W związku z tym, że prace zostaną zrealizowane w formule projektuj i buduj, a wykonawca dopuścił możliwość uzasadnionych zmian, m.in. w zakresie infrastruktury pasażerskiej, kilka tygodni temu w Chorzowie ponownie zrobiło się głośno o inwestycji, za sprawą grupy inicjatywnej, która od lat zabiega o przeniesienie dworca Chorzów Miasto w okolice Centrum Przesiadkowego. Więcej na ten temat przeczytacie TUTAJ.

 

Źródło: własne/materiały prasowe

Tomasz Breguła

Udostępnij:


magistrala węglowaChorzówPKP PLKnadzórumowa

Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

AKTUALNOŚCI

KALENDARZ WYDARZEŃ

4
Czwartek
Marzec 2021
Marzec
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1234
imieniny:
Adrianny, Kazimierza, Wacława

Werwa Sport